Hoe verloopt het proces een woning aanhuren?
- We maken een afspraak voor een vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek. Wij bespreken met u de wensen die u heeft voor het zoeken van een woning en wat onze kosten zijn.
- Als u akkoord gaat schrijft u zich in via onze site, dit is dan de OTD (opdracht tot dienstverlening).
- Nadat de opdracht is gegevens gaan wij opzoek naar passende woningen binnen uw wensen. Als wij een woning hebben gevonden volgen er bezichtigingen dit kan via videobellen of fysiek net of u in de gelegenheid bent om te komen.
- Als de woning u aanstaat sturen wij een voorstel in naar de verhurende partij.
- Als alle partijen akkoord gaan zal er een huurovereenkomst worden opgesteld. Wij zullen de huurovereenkomst altijd checken en mocht er een Engelse vertaling nodig zijn dan dragen wij daar zorg voor als deze niet is bijgeleverd.
- Na het tekenen van de huurovereenkomst volgt de incheck waarbij wij aanwezig zijn en de woning met u checken en dit wordt door de verhurende partij vastgelegd in een incheck formulier.
- Bij de incheck worden de meterstanden opgenomen en krijgt u de sleutel van de woning
Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Wij zijn u graag van dienst!
Benodigde documenten:
- Huidige adresgegevens en contactgegevens
- Geldig identiteitsbewijs (paspoort of ID kaart)
- Gegevens werkgever (Naam, functie, contactpersoon met contactgegevens, type dienstverband)
- Garantsteller ja/nee
- Loonstroken van de afgelopen 3 maanden